Amed’de ‘Baharın Kadınları’ adlı sergi açıldı

Paylaş:

AMED - Ressam Bahar Azizoğlu tarafından hazırlanan ve kadın hikayelerini anlatan “Baharın Kadınlar” isimli serginin açılışı gerçekleştirildi.

Amed Büyükşehir Belediyesinin ev sahipliğinde, ressam Bahar Azizoğlu Ergül tarafından hazırlanan “Baharın Kadınları” adlı serginin açılışı gerçekleştirildi. Cemil Paşa Konağı’ndaki Kent Müzesi’nde gerçekleştirilen açılışa, Amed Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Serra Bucak’ın yanı sıra çok sayıda sanatsever katıldı.
 
Kadınların içsel yolculuğunu, dayanışmasını, kırılganlığını ve gücünü konu alan sergide kadın hikâyeleri, resimlerle sanatseverlerle buluşturuluyor. 52 eserin yer aldığı serginin açılışında konuşan ressam Bahar Azizoğlu Ergül, eserlerinde kadınların yoğun duygularını ve mücadele deneyimlerini yansıtmaya çalıştığını belirterek, “Birbirimize renk olduk, destek olduk, güç verdik. Çalışmalar anlamaktan çok hissetmeye davet ediyor” dedi.
 
Amed Büyükşehir Belediyesi Kültür Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı Zeynep Yaş ise, 15 Mayıs Kürt Dil Bayramı’na dikkat çekerek, "Kürt kadınları bugüne kadar yaşama çok güzel renkler ve nakışlar katmıştır. Kadınların fırçayı eline almasından, kalemi eline almasından büyük mutluluk duyuyoruz. Entelektüel birikimleriyle, bilinçleriyle, direnişleriyle ve duruşlarıyla geleceği nakşettiklerini biliyoruz" dedi.
 
Serginin açılışı, şalların düğümlerinin çözülmesiyle gerçekleştirildi. Açılışın ardından sergideki resimler incelendi. Sergi, Kent Müzesi’nde 25 Mayıs’a kadar açık kalacak.