Sancaktepe Belediyesi’nden ‘Kadın ve Yaşam Festivali’
İSTANBUL - Sancaktepe Belediyesi tarafından düzenlenen “Kadın ve Yaşam Festivali” etkinliğinde, kadının emeğinin önemine vurgu yapıldı.
İstanbul’da Sancaktepe Belediyesi tarafından Recep Tayyip Erdoğan Kongre Merkezi’nde “Kadın ve Yaşam Festivali” etkinliği düzenlendi. Etkinlikte, kadınlar ürettiği el sanatlarından çini işlemeciliği, filografi, ahşap boyama, epoksi yapımı, resim, hat sanatı, kaligrafi sanatı, iğne oyası, takı tasarımı, çanta, örgü, bambu sepet örücülüğü, mefruşat ve giyim alanı gibi birçok alanda belediyenin kurslarında eğitim gördükleri dalda ürünler üreten kadınların eserleri sergilendi. Etkinliğe, Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin ve Belediye Başkan Yardımcısı Zeynep Karaman’ın yanı sıra çok sayıda kişi katıldı. Festival, sinevizyon gösterimiyle başladı.
Burada ilk olarak konuşan Sancaktepe Belediye Başkan Yardımcısı Zeynep Karaman, kadınların toplumun her alanında bastırılmasının önüne geçmek için el sanatları kurslarını açtıklarını belirtti. Zeynep Karaman, kadınların ürettiği ürünlerin paylaşmasının onlara ekonomik olarak ve kendilerine olan güvenlerinin artacağını vurguladı.
‘KADINLARIN SOSYAL HAYAT İÇERİSİNDE YER BULMASI ÖNEMLİ’
Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin ise bu tür etkinliklerin kadınların sosyal hayatın içinde kendine yer bulması açısından önemli olduğunu belirtti. Alper Yeğin, kentte yaşayan, bu tür etkinliklerin birbirinden farklı kültürlerden gelen insanların birbirlerini tanımasına, birbirleriyle kaynaşmasına bu sayede ülkede yaşanan kutuplaşmanın da etkisinin kırılmasına katkısı olacağını söyledi.
Ardından etkinlik, Kadın El Emeği Pazarı ziyareti ve Kadın Kooperatifçiliği söyleşisiyle devam etti.
Latife Tekin’in romanından uyarlanan “Sevgili Arsız Ölüm” tiyatrosuyla etkinliğin ilk günü sona erdi.