DEM Parti’den birçok kentte barış yürüyüşü: Somut adım atın

Paylaş:

HABER MERKEZİ - DEM Parti öncülüğünde düzenlenen “Barış İçin Adım At” yürüyüşlerinde binlerce kişi alanlara çıktı. Açıklamalarda Abdullah Öcalan’ın fiziki özgürlüğü, demokratik çözüm ve barış süreci için iktidara yasal ve siyasi adım çağrısı yapıldı.

Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti), Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın statüsünün tanınması başta olmak üzere Barış ve Demokratik Toplum Süreci kapsamında yasal ve hukuki adımların atılması talebiyle “Gavek ji bo Aştiyê/Barış İçin Adım At” şiarıyla yürüyüş çok sayıda kentte yürüyüşler düzenledi. 
 
ŞIRNEX
 
 
DEM Parti öncülüğünde Şirnex'ın Cizîr (Cizre) ilçesinde yürüyüş yapıldı. Cûdî Mahallesi Kasaphane önünde bir araya gelen kitle, Kürtçe şarkılar eşliğinde halaya durdu. 7'den 70'e  binlerce kişi taleplerin yer aldığı dövizler eşliğinde Dört Yol Kavşağı Meydanı'na yürüdü. Yürüyüş boyunca "Em şer naxwazin aşitî dixwazin", "Savaşa hayır barış hemen şimdi", "Bijî Serok Apo", "Bijî aştî" ve "Barışın elçisi İmralı'dadır" sloganları hiç dinmedi. Meydanda yapılan basın açıklamasında metni DEM Parti Şirnex İl Eşbaşkanı Ramazan Uysal okudu. 
 
DEM Parti Şirnex Milletvekili Mehmet Zeki İrmez de Kürt özgürlük mücadelesine dikkat çekerek, "Bugüne kadar büyük bedeller verildi. Eşit ve özgür yaşamak için direndik. Barış için hiç bir zaman umudumuzu yitirmedik. Bugün Önder Öcalan öncülüğünde bir süreç var. Bu Türkiye halkları için değerlidir. Bu topraklar üzerinde anneler ağlamıyorsa bundan daha değerli bir şey yok. 15 ay geçti, herkes bu sürece destek vermeli. 27 Şubat tarihi çağrısına herkes sahip çıktı. Kürt özgürlük hareketi samimi, somut adımlar attı. Kimse barış dışında yanlış bir hesap yapmasın. Kürt halkının hesabı, Önder Öcalan'ın hesabı demokratik bir Cumhuriyet. Bunun yerini bulması için büyük bedeller verdik. Binlerce arkadaşımızı toprağa verdik, binlercesi zindanda ve sürgünde. Demokratik bir Cumhuriyet için bugüne kadar nasıl mücadele ettiysek bundan sonrada direnmeye devam edeceğiz. Öndere Öcalan'ın fiziki özgürlüğü bir an önce sağlanmalı" şeklinde konuştu. 
 
Açıklama, telefon ışıklarının açılması ve "Barışın elçisi İmralı'dadır" sloganları ile son buldu. 
 
ÇEWLÎG
 
 
Hacı Hıdır Camisinde bir araya gelen kitle, Kent Meydanına kadar yürüyerek basın açıklamasını gerçekleştirdi. “Barış için adım at” yazılı pankart taşınan yürüyüşe çok sayıda yurttaş katıldı. Açıklamada “Barışın elçisi İmralı’dadır”, “Umut hakkı sağlansın” ve “İmralı'ya bin selam” sloganları atıldı. Açıklamayı kitle adına Şevket Kalındamar okudu.
 
DEM Partililerin açıklama yaptıkları alanda kimliği belirsiz polis korumasında olan 3-5 kişi provokasyon yaptı. 
 
‘BARIŞA KOŞA KOŞA GİDECEĞİZ’
 
Olayın ardından konuşan Ömer Faruk Hülakü, “Bir tarafta barış isteyenler varken bir tarafta ise savaşı isteyenler var. Burada bulunan savaş isteyenler iyi bilsin ki Türkiye’nin ve Kürdistan’ın bir yanından insanlar sahalarda çalışmalar yapıyorlar. Ama siz bu barışa gölge düşüremeyeceksiniz. Bizler bir adımla kalmayıp barışa koşa koşa gideceğiz dedi.
 
DÊRSIM
 
 
DEM Parti Dêrsim İl Örgütü Sanat Sokağı'nda toplanarak Seyid Rıza Meydanı'na yürüdü. Türkçe ve Kırmançkî "Barış için adım at" pankartının taşındığı yürüyüşte sık sık "Savaşa hayır barış hemen şimdi" ve "Jin şer nexwazin, aştiyê dixwazin" sloganları atıldı. 
 
Yürüyüşün ardından basın açıklamasını DEM Parti Dêrsim İl Örgütü Eşbaşkanı Özcan Ateş yaptı. 
 
SEMSÛR
 
 
Semsûr’da Demokratik Kurumlar Platformu öncülüğünde, “Gavek ji bo aşîtîyê” şiarıyla yürüyüş düzenlendi. Yeni Mahallede bulunan 75 Yıl Koşu Parkında toplanan kitle, “Barış için bir adım at” pankartı açtı. Yürüyüşe yüzlerce yurttaş katıldı. Kitle, Haydar Efendi Caddesi üzerinden yürüyüşe geçti. Newroz alanına kadar yürüyen kitle yürüyüş boşunca, “Barış anahtarı İmralı’da”, “Selam selam İmralı’ya bin selam”, “Bê Serok jiyan nabe” sloganları attı. 
 
Newroz alanında kitle adına basın açıklamasını DEM Parti İl Eşbaşkanı Gönül Şahin okudu. 
 
Açıklama, alkış ve sloganlarla son buldu. 
 
RIHA
 
 
Demokratik Kurumlar Platformu, Riha’da yürüyüş gerçekleştirdi. Xeliliye ilçesinde bulunan Novada Park önünde gerçekleştirilen yürüyüşe binlerce yurttaş katıldı. Yürüyüşte Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın dev posteri açıldı. Yurttaşlar barış içerikli mesajlar bulunan dövizler taşıdı. Balıklıgöl’e kadar süren yürüyüş boyunca zılgıtlar ve alkışlar susmadı. Binlerce kişi, Balıkgöl’de yürüyüşlerini sonlandırarak basın açıklamalarını gerçekleştirdi. Basın metnini platform adına DEM Parti Riha İl Eşbaşkanı Ayşe Sürücü yaptı. 
 
Aklama, zılgıt, alkış ve, “Bijî Serok Apo” sloganları ile sona erdi.
 
MELETÎ
 
DEM Parti öncülüğünde Meletî merkezde bulunan Akbay Caddesi Kavşağı’nda da toplanan kitle, barış için yürüyüş gerçekleştirdi. Emeksiz Üst Kavşağı’na kadar gerçekleşen yürüyüşte, “Savaşa hayır barış hemen şimdi”, “Bijî aşîtî” sloganları atıldı. Basın Açıklamasını DEM Parti Meletî İl Eşbaşkanı Musa Gürz okudu. 
 
Açıklama alkış ve sloganlarla son buldu. 
 
DÎLOK
 
Dîlok’ta ise Şehitkamil ilçesinde, Cinderesi'nden Anka Hastanesi'ne kadar gerçekleştirilen yürüyüşte, "Gavek ji bo Aştiyê / Barış İçin Adım At" pankartı açıldı. Yürüyüş boyunca "Selam selam İmralı’ya bin selam", "Bijî Serok Apo" ve "Barışın elçisi İmralı’dadır" sloganları atıldı. Yürüyüş sonrasında DEM Parti Kadın Meclisi üyesi Birgül Yıldırım basın metnini okudu. 
 
Açıklama, sloganlarla son buldu.
 
İZMİR

DEM Parti İzmir İl Örgütü öncülüğünde Cumhuriyet Meydanı’ndan Gündoğdu Meydanı’na doğru yapılan yürüyüşte, “Gavek ji bo aşitîyê/Barış için adım at” yazılı pankart taşınırken sık sık “Barışın mimarı İmralı’dadır”, “Bijî Serok Apo” sloganları atıldı. Yüzlerce insanın katıldığı yürüyüşte basın açıklamasını DEM Parti İzmir İl Eşbaşkanı Fulya Erdoğan okudu. 

Sonrasında konuşan DEM Parti İzmir Milletvekili İbrahim Akın şunları söyledi: "Buradan iktidara sesleniyoruz; risk alıyorsunuz bu süreç için bir an önce gerekli adımları atın. Kabul edin artık bu süreç bekletilebilecek bir süreç değil. Artık halkın barış taleplerini dikkate alın. O nedenle Meclis'e gelecek komisyon ile yasal düzenlemelerinin yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu doğrultuda da bütün halkımızın taleplerini daha görünür kılmak adına meydanlarda daha güçlü bir şekilde haykırması gerektiğini düşünüyorum."
 
Açıklama sloganlarla sona erdi.
 
COLEMÊRG
 
Colemêrg'in Gever (Yüksekova) ilçesinde DEM Parti "Barış İçin Adım At" şiarıyla yürüyüş gerçekleştirdi. DEM Parti ilçe binasından Zagros İş Merkezine kadar yapılan yürüyüşe, DEM Parti Colemêrg Milletvekili Onur Düşünmez, İHD, Barış Anneleri Meclisi'nin yanı sıra çok sayıda kişi katıldı. 
 
Açıklamayı kitle adına DEM Parti Gever İlçe Eşbaşkanı Şeyda Beliler okudu. Ardından konuşan Onur Düşünmez, barış için alanlarda olduklarını ifade ederek, "Biz omuz omuza verirsek kalıcı barış hem bu şehre hem de tüm Kürdistan ve Türkiye’ye gelecektir" dedi. 
 
Açıklama atılan sloganlarla son buldu. 
 
MÛŞ
 
 
Mûş Demokratik Kurumlar Platformu, “Barış için adım at” şiarıyla Yeşilce Fidanlık Altı Sağlık Ocağının önünden Yeşilyurt mahallesine doğru yürüyüş gerçekleştirdi. Kitle yürüyüşe klamlar eşliğinde halaya durdu. “Barış için adım at. Gavek ji bo aşitîye” pankartının ve “Jin, jiyan azadî”, “Sayın Öcalan için statü” dövizlerinin taşındığı yürüyüşte sık sık “Bijî berxwedana zindanan”, “Bijî Serok Apo”, “Selam selam İmralı'ya bin selam” sloganları atıldı. 
 
Basın açıklamasını DEM Parti Mûş İl Eşbaşkanı Çiçek Tutuş yaptı. 
 
Açıklama, alkış ve zılgıtlarla sona erdi.
 
ERZIROM
 
 
Erzirom Demokratik Kurumlar Platformu, “Barış için adım at” şiarıyla Qereyezî (Karayazı) DEM Parti ilçe binası önünden Merkez Camii’ye doğru yürüyüş gerçekleştirdi. “Barış için adım at. Gavek ji bo aşitiyê” pankartının açıldığı yürüyüşe çok sayıda yurttaş katıldı. 
 
Açıklamayı DEM Parti Erzirom İl Eşbaşkanı Barış Kemaloğlu okudu. 
 
BEDLÎS
 
 
Bedlîs’in Tetwan (Tatvan) ilçesinde, Demokratik Kurumlar Platformu, “Barış için adım at” şiarı ile Ööğretmen Evi’nden sahil fuarına kadar yürüyüş düzenlendi. “Barış için adım at” pankartının açıldığı açıklamada, “Hasta ve siyasi tutsaklar serbest bırakılsın dövizler taşındı. Düzenlenen yürüyüşe DEM Parti Bedlîs Milletvekili Hüseyin Olan, kente bulunan siyasi ve sivil toplum örgütü temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda yurttaş katıldı.
 
Hüseyin Olan, Barış ve Demokratik Toplum Süreci'nin önemine dikkat çekerek, Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın çalışır koşularının sağlanması gerektiğini söyledi.
 
Yürüyüş sloganlarla son buldu.  
 
AGIRÎ
 
 
Agirî'de eski Halk Kütüphanesi’nden Cumhuriyet Caddesi başına kadar yapılan yürüyüşe, DEM Parti Agirî Milletvekili Heval Bozdağ, kentte bulunan demokratik kitle örgütleri ve çok sayıda kişi katıldı."Gavek ji bo aştiyê, Barış için bir adım at" pankartının açıldığı yürüyüşte, sık sık "Selam İmralı'ya bin selam" ve "Bijî aşitî bimre koletî" sloganları atıldı.
 
Heval Bozdağ, "İktidara sesleniyoruz. Barış için bir adım at, yapılacaklar belli. Kürtlerin, mazlum halkların, emekçilerin hakkını teslim et" dedi. Konuşmanın ardından açıklamanın Türkçesini DEM Parti Agirî Eşbaşkanı Serhat Yılmaz Köroğlu, Kürtçesini ise Şilan Turğa okudu.
 
Eylem alkışlarla sona erdi
 
ERDEXAN
 
Erdexan'da şehir stadyumundan merkez PTT binasına kadar yapılan yürüyüşe, kentte bulunan demokratik kitle örgütleri ve çok sayıda kişi katıldı."Gavek ji bo aştiyê, Barış için bir adım at" pankartının açıldığı yürüyüşte, sık sık  "Bijî aşiti" sloganı atıldı. Yürüyüşün ardından yapılan basın metninin Türkçesini DEM Parti Erdexan İl Eşbaşkanı Engin Çelik, Kürtçesini ise Selçuk Aktürk okudu. 
 
Eylem atılan sloganlarla sona erdi.
 
ÎDIR
 
 
Îdir'da DEM Parti il binası önünde bir araya gelen kitle, davul zurna eşliğinde çekilen halaylarla eyleme başladı. Ardından İbrahim Bozyel Caddesi’nden yürüyüşe geçen kitle, Sadık Ahmet Caddesi üzerinden Zübeyde Hanım Bulvarı’na kadar yürüdü. Yürüyüşe DEM Parti Îdir Milletvekili Yılmaz Hun, parti yöneticileri ve çok sayıda kişi katıldı. "Demokrasi, özgürlük, eşitlik, adalet", "Barış hemen şimdi" ve "Kadın, yaşam, özgürlük" yazılı dövizlerin taşındığı yürüyüşte, sık sık "Bijî Serok Apo" sloganları atıldı. 
 
Yürüyüşün ardından yapılan basın açıklamasının metnini DEM Parti Merkez İlçe Eşbaşkanı Metin Çarklı okudu. Eylem alkışlarla son buldu.
 
QERS
 
 
Qers'te Faik Bey Caddesi’nde bir araya gelerek yürüyüşe geçen kitle, Valilik Parkı’na kadar yürüdü. Yürüyüşe DEM Parti Wan Milletvekili Mahmut Dindar, parti yöneticileri ve çok sayıda yurttaş katıldı. Kitle, yürüyüş boyunca sık sık "Bijî aşitî", “Bijî berxwedana zindana” sloganları attı. Valilik parkına ulaşan kitle, burada basın açıklaması yaptı. Açıklamayı DEM Parti Qers İl Eşbaşkanı Arzu Savaş Derman okudu. Açıklama alkış ve sloganlarla son buldu. 
 
MÊRDÎN 
 
 
Mêrdîn'in Qoser (Kızıltepe) ilçesinde yürüyüş ve basın açıklaması gerçekleştirildi. Qoser Özgürlük Meydanı'nda bir araya gelen siyasi parti, demokratik kitle örgütü temsilcileri ve çok sayıda kişi "Azadîya Serok azadîya gelê Kurde", "Bê ziman jiyan nabe", "Rojava rojhilate Kurdistan yek welate" dövizleri ile "Barışın elçisi İmralı'dadır" sloganları eşliğinde Halı Sokakğı'na kadar yürüyüş gerçekleştirdi. Yürüyüşün ardından yapılan basın açıklamasında basın metnini DEM Parti Mêrdîn İl Eşbaşkanı Nilüfer Elik Yılmaz okudu. 
 
DEM Parti Mêrdîn Milletvekili Kamuran Tanhan, binlerce kişinin barış için yürüdüğünü belirterek "Bu barışın tek muhatabı sizlerde biliyorsunuz ki Sayın Abdullah Öcalan'dır. Bunu için Sayın Abdullah Öcalan'ın statüsü hemen belirlenmelidir" dedi. 
 
Açıklama, "Bijî Serok Apo" sloganları eşliğinde son buldu.
 
KONYA  
 
DEM Parti, Konya’nın Cihanbeyli ilçesinde de yürüyüş gerçekleştirdi. DEM Parti Cihanbeyli İlçe Örgütü önünde bir araya gelen kitle, Cihanbeyli Belediye binasına yürüdü. Yürüyüşte sık sık, “Barış için hemen adım at” ve “Barış hemen şimdi” sloganları atıldı.  
 
Kitle adına açıklamayı DEM Parti Konya İl Eşbaşkanı Mulla Şimşek okudu. 
 
ESKİŞEHİR 
 
 
Eskişehir’de DEM Parti İl Örgütü de Kanatlı AVM önünde toplanarak Ulus Anıtı’na yürüyüş gerçekleştirdi. Emekçi Hareket Partisi (EHP) ve Emek Partisi (EMEP) temsilcilerinin de katıldığı yürüyüş öncesi DEM Parti Eskişehir İl Yöneticisi Kadir Eren kitle adına basın açıklaması yaptı. 
 
Açıklamanın ardından kitle “Barış için adım at” yazılı dövizler ile “Bijî aşîtî”, "Jin, jiyan, azadî” ve “Bê ziman aşitî nabe" sloganları atarak Kanatlı AVM önünden Ulus Anıtı’na yürüyüş gerçekleştirdi.  
 
BALIKESİR
 
DEM Parti Edremit İlçe Örgütü, Balıkesir Edremit Altınoluk'ta "Barış için adım at" yürüyüşü gerçekleştirdi.
 
KOCAELİ
 
 
DEM Parti öncülüğünde “Barış için Adım At” şiarıyla Kocaeli’de yürüyüş düzenlendi. Yürüyüş, Gebze Kent Meydanı’nda gerçekleştirildi. Yürüyüşe, DEM Parti Kocaeli Milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu, Özgür Kadın Hareketi'nin (Tevgera Jinên Azad-TJA) yanı sıra çok sayıda parti, demokratik kitle örgütü temsilcisi destek verdi. Yürüyüş sırasında “Barış hemen şimdi”, “Direne direne direnişten zafere” ve “Jin şer naxwazin aşitîyê dixwazin” sloganları atıldı. Yapılan yürüyüşün ardından basın açıklamasını DEM Parti Kocaeli İl Yöneticisi Ebru Öcal okudu. 
 
ÇANAKKALE
 
DEM Parti Çanakkale İl Örgütü, yürüyüş ve basın açıklaması yaptı. Yürüyüşte, “Barış İçin adım at” yazılı pankart açıldı. Sık sık “Savaşa hayır, barış hemen şimdi” sloganı atıldı. Eyleme, Türkiye İşçi Partisi (TİP) ve İnsan Hakları Derneği (İHD) de destek verdi. Basın metnini Dem Parti Parti Meclisi (PM) üyesi Fikret Çolakoğlu okudu.
 
Ayrıca yürüyüş boyunca kitleye yönelik ırkçı grupların provokasyon girişimleri oldu. 
 
XARPÊT
 
Xarpêt'te Demokratik Kurumlar Platformu, Hozat Garajı'nda açıklama yaptı. "Gavek ji bo aştiyê/Barış için bir adım at" pankartının açıldığı açıklamada  sık sık "Bijî aşiti" sloganı atıldı. Çok sayıda kişinin katıldığı açıklamada basın metnini DEM Parti adına Gülistan Yalçın okudu. 
 
ÊLIH
 
Êlih'te Basın Kavşağı’nda bir araya gelen binlerce kişi, burada Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın dev posterini açarken, “Bijî Serok Apo”, “Bê Serok jiyan nabe”, “Jin, jiyan, azadî”, “Bijî berxwedana zindana” ve “Em şer naxwazın, aşitîyê dixwazin" sloganları eşliğinde yürüyüşe geçti. Yılmaz Güney Parkı’nda biten yürüyüşün ardından açıklama yapıldı. 
 
Açıklama öncesi kısa bir değerlendirme yapan DEM Parti İl Eşbaşkanı Semra Güneş, Türkiye halkları olarak tarihi bir süreçten geçildiğine vurgu yaparak, “Bu tarihi süreçte beklemenin değil adım atmanın zamanıdır" dedi. Ardından basın metnini TJA’lı Hava Can,  okudu. 
 
Son olarak söz alan DEM Parti Eş Genel Başkan Yardımcısı Rüştü Tiryaki, "1 Ekim’den bu yana Kürt halkının 'Önderim' dediği, 2 milyon Kürt’ün TBMM’ye dilekçe vererek ‘Benim siyasi irademdir’ dediği Sayın Öcalan’ın 27 Şubat deklarasyonundan sonra artık savaş yok” diye konuştu. Yürüyüş esnasında Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın posterinin açılmasına izin vermeyen Batman Valiliğine çağrıda bulunan Tiryaki, “Bugün buradan sesleniyoruz. Savaş ve çatışma durmuşken, Türkiye Ortadoğu’daki ateş çemberinden korunmuşken ve barış için kapı bu kadar aralanmışken Batmanda’ki yürüyüş sırasında Abdullah Öcalan Posteri açılamaz diyemezsiniz. Bu hükümet sorunun muhatabının kim olduğunu biliyor. Bütün bunları herkes görüyor. Ama Batman Valiliği görmüyor öyle mi" diye sordu. 
 
Açıklama, uçurulan barış güvercinleri ve alkışlarla sona erdi.
 
ADANA
 
 
DEM Parti Adana İl Örgütü, polis engellemesi ve ablukasına rağmen yürüyüş gerçekleştirdi. DEM Parti'nin çağrısıyla Adana Demokratik Kurumlar Platformu ve kentteki siyasi parti ile sivil toplum örgütü temsilcileri İnönü Parkı'nda bir araya geldi. 
 
Polis, İnönü Parkı'nı çembere alarak, kitlenin Atatürk Parkı’na yürüyüşüne engel oldu. Öte yandan sanal medya üzerinden Atatürk Parkı’nda toplanma çağrıları yapan bazı hesapların, yürüyüşü hedef alan provokatif paylaşımlar yaptığı görüldü. Yürüyüşe izin verilmemesinde olası provokasyon girişimlerin etkili olduğu değerlendirildi. Ayrıca Abdullah Öcalan'ın posterini taşıyan bir genç kadın ise polislerce gözaltına alındı. Genç kadın ifadesi ardından serbest bırakıldı.
 
Kitle, polis engelini çalınan müzikler eşliğinde çektikleri halaylarla protesto etti. Bir saatten fazla İnönü Parkı'nda kalan kitle polislerle yapılan görüşmeler sonrası Abidin Dino Parkı'na kadar yürüyerek, basın açıklaması yaptı. Kitle alkış ve zılgıt ile "Bijî Serok Apo" ve "Hükümet adım at" sloganlarıyla yürüdü. Yürüyüş sonrası ilk olarak konuşan DEM Parti Adana İl Eşbaşkanı Yakup Ataş, 15 Mayıs Kürt Dili Bayramı'na işaret ederek, Kürtçe için statü talebinde bulundu. DEM Parti Amed Milletvekili Mehmet Kamaç da "Kimse Kürt halkını oyalamasın" diyerek iktidara barış için somut adım atma çağrısında bulundu.
 
MERSİN
 
DEM Parti Mersin İl Örgütü, yaptıkları yürüyüşle iktidara "Barış için adım at" çağrısında bulundu. Yürüyüş için halk Akdeniz ilçesinde bulunan Barış Parkı’nda bir araya geldi. Yürüyüş öncesi kitle çalınan şarkılar eşliğinde halay durdu. Kitle buradan DEM Parti Akdeniz ilçe binasına kadar yürüyüş düzenledi. Yürüyüşe, Mersin Demokratik Kurumlar Platformu, Mersin Emek ve Demokrasi Platformu, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Mersin il örgütü ve binlerce kişi katılım sağladı. Yürüyüşte “Sayın Abdullah Öcalan’a statüsü sağlanması için adım at”, “Kürt meselesinin demokratik çözümü için adım at” ve “Barış için adım at” dövizleri taşınırken, yürüyüş boyunca kitle sık sık “Bijî Serok Apo” ve “Siyasi tutsaklara özgürlük” sloganlarını attı.
 
Ortak metni okuyan DEM Parti Mersin İl Eşbaşkanı Bedriye Kuş, iktidara barış için somut adım atmaya çağırdı. Ardından konuşan Mersin Emek ve Demokrasi Platformu üyesi Nejat Kılınç, "Kiminle savaştıysanız onunlada barışırsınız" diyerek, “Sorunun muhatabı Abdullah Öcalan’dır. Bir yandan barış bir yandan belediyelere kayyım atamak barışta samimi değilsiniz demektir” diye konuştu.
 
OSMANİYE
 
DEM Parti Osmaniye İl Örgütü, iktidara "Barış için adım at" çağrısında bulundu. Kitle Osmaniye merkezde bulunan Mimar Sinan Mahallesi'nden bir araya gelerek 2 kilometre mesafede bulunan DEM Parti Osmaniye Merkez İlçe Örgütü'ne yürüdü. Kitle alkış ve zılgıtlar eşliğinde "Savaşa hayır barış hemen şimdi" sloganı atarak yürüdü. Yürüyüş sonrası kitle DEM Parti Osmaniye Merkez İlçe Örgütü önünde açıklama yaptı. DEM Parti Mersin Milletvekili Ali Bozan, "Barış için adım atın! Barış için adım atılmayan her bir gün bu coğrafyanın, bu ülkedeki 86 milyon yurttaşın geleceğinden çalınıyor" dedi.
 
HATAY
 
 
DEM Parti Hatay İl Örgütü de yaptıkları yürüyüşle iktidara "Barış için adım at" çağrısında bulundu. Kitle Hatay'ın İskenderun İlçesinde bulunan Buluttepe Mahallesi'nde bir araya gelerek, 2 kilometre mesafede bulunan DEM Parti İskenderun İlçe Örgütü'ne yürüdü. Kitle alkış ve zılgıtlar eşliğinde "Savaşa hayır barış hemen şimdi", "Zindanlar boşalsın tutsaklara özgürlük", "Yaşasın halkların eşitliği" ve "Barış için adım at" sloganı atarak yürüdü. Yürüyüş sonrası kitle DEM Parti İskenderun İlçe Örgütü önünde açıklama yaptı. Ortak basın metnini Kürtçe, Türkçe ve Arapça okunarak, iktidara barış için adım atma çağrısı yapıldı.
 
ANTALYA
 
DEM Parti Antalya İl Örgütü önünde bir araya gelen kitle, Attalos Meydanı'na yürümek istedi. Ancak polis kitlenin yürüyüşüne izin vermedi. Bunun üzerine kitle DEM Parti Antalya İl Örgütü önünde açıklama yaptı. Polisin yürüyüşü engellemesine tepki gösteren DEM Parti Antalya İl Eşbaşkanı Vahide Doğan, iktidara somut adım atma çağrısında bulundu.
 
AYDIN
 
DEM Parti Efeler İlçe Örgütü, Efeler Osman Yozgatlı Mahallesi'nde "Barış için adım at" şiarıyla yürüyüş gerçekleştirdi. Yürüyüşte, "Bê Serok jiyan nabe" ve "Bijî Serok Apo" sloganları atıldı.
 
Yürüyüşten sonra konuşan DEM Parti İzmir Milletvekili Burcugül Çubuk, barış için adım attıklarını belirterek şunları söyledi: "Kadınlar özgür olsun. İşçiler adaletli yaşasın, okullarda çocuklar korunsun diye ve güçlü bir gelecek için adım atıyoruz. Bu adım ile güçlü bir demokrasi adımı oluşur."
 
SÊRT
 
Sêrt’te de Demokratik Kurumlar Platformu tarafından yürüyüş gerçekleştirildi. Demokrasi Meydanı’ndan başlayan yürüyüşe siyasi parti ve sivil toplum örgütleri katılırken, yürüyüş boyunca “Bîjî Serok Apo”, “Jin, jiyan, azadî” ve “Em şer naxwazin, aşitiyê dixwazin” sloganları atıldı.
 
Güres caddesinde biten yürüyüşün ardından açıklama yapıldı. Açıklama metnini DEM Parti İl Eşbaşkanı Kenan Bilge okudu. Açıklama, alkışlarla sona erdi.
 
ORTAK AÇIKLAMA
 
Yürüyüşlerde okunan basın açıklaması şöyle: "Sayın Abdullah Öcalan’ın 27 Şubat Barış ve Demokratik Toplum Çağrısının üzerinden tam 15 ay geçti. Hem bölgesel hem de küresel düzeyde büyük bir yankı uyandıran bu çağrı, yüz yılı bulan Kürt meselesinin çözümü ve Türkiye’nin demokratikleşmesi için başta Kürt halkı olmak üzere tüm Türkiye halklarında büyük bir umut yarattı.  
 
Sayın Öcalan’ın çağrısının ertesi günü, hareketi ateşkes ilan etti ve iki ay sonra da 12. Kongre’sini toplayarak kendisini feshetti. Akabinde 30 kişilik Barış ve Demokratik Toplum grubu silah yakma eylemini gerçekleştirerek 40 yılı aşkındır sürdürdüğü silahlı mücadeleye son vermeye dönük bir irade gösterdi. 26 Ekim 2025 tarihinde ise Türkiye sınırları dışına kararını uygulamaya başladıklarını tüm dünya kamuoyuna deklare etti. Böylece hiçbir çatışma çözüm süreçlerinde görülmeyen bir pratiğin sahibi oldu, Barış ve demokratik toplum çağrısına karşılık verdi. 
 
HUKUKSUZLUĞA DUR DEMEK İÇİN ADIM ATIYORUZ
 
Bu süreçte ise sadece bir siyasi partinin dahil olmadığı ortak bir akıl ve iradeyle Meclis Komisyonu kuruldu. Bu komisyon toplumsal birçok dinamiği  dinledi ve bir rapor hazırladı. Ancak bu 15 aylık süreçte bu komisyon raporu dışında somut bir tek adım dahi atılmış değildir. Hasta ve siyasi tutsaklar hala cezaevinde, özgürlük yasalarına ilişkin net bir söylem dahi kurulmamakta, kayyım rejimi hala yürürlükte, baş müzakereci Sayın Abdullah Öcalan’ın statüsü henüz yasal bir çerçeveye kavuşturulmuş değil. Siyasi iktidar, süreci bekletmeye ve geciktirmeye dönük bir pratik sergilemekte. Oysa milyonların talebi olan barışa en yakın olduğumuz bir eşikteyiz. Zaman beklemenin, ötelemenin değil; adım atmanın zamanıdır .Kürt meselesinin demokratik çözümü için, eşitlik adalet ve demokrasi için, kayyım rejimine son verilmesi için, hasta ve siyasi tutsakların özgürlüğü için, anadilinde eğitim hakkı için, antidemokratik, hukuksuz tüm uygulamalara dur demek için bugün adım atıyoruz.  
 
GÜCÜMÜZ VE İRADEMİZ VAR
 
Halklar barış istiyor, kadınlar barış istiyor, gençler barış istiyor, emekçiler, işçiler, işsizler ve tüm ezilenler barış istiyor Biz milyonların barışı ve demokratik bir cumhuriyeti inşa etmeye gücü de iradesi de inancı da var. Barışı istemekten, barış için mücadele etmekten ve bu zemini büyütmekten asla vazgeçmeyeceğiz. Bizler barışta, demokratik bir cumhuriyette, eşitlik ve özgürlükte ısrarcıyız. Cumhuriyetin ikinci yüzyılında halkların eşit ve özgür bir arada yaşam iradesini barışla taçlandıracağız. Bunun için mücadele etmekten bir an dahi geri durmayacağız. Ancak bir yüz yıl daha kaybetmemek için siyasi iktidarın barış ve demokratik toplum sürecinin gerektirdiği somut, pratik adımlar atması Türkiye’nin bugünü ve geleceği için hayatidir. 
 
Türkiye ve Kürdistan’ın dört bir tarafından siyasi iktidara sesleniyoruz, meydanlara, sokaklara, caddelere taşan bu barış iradesine ses verin. Sorumluluk alın. Barışa için adım atın. Çünkü barış şimdi aldığımız nefes kadar bir ihtiyaçtır. Zaman, kapsayıcı ve bütüncül yasal düzenlemelerle demokratik siyasete nefes aldırma zamanıdır. Süreç, özgür, eşit ve demokratik yaşamı inşa etme ve kazanma sürecidir. Yaşasın Barış! Yaşasın Barış Mücadelemiz, Yaşasın eşitlik, özgürlük ve demokrasi mücadelemiz!