Açığa alınan emekçiler nöbet başlatıyor

Paylaş:
ŞIRNEX - Taziye ve Rojava protestolarına katıldıkları gerekçesiyle açığa alınan emekçiler, yürütmenin durdurulması talebiyle Adalet Nöbeti tutacak. 
 
Şirnex’te taziye ve Rojava’ya dönük saldırılara dair yapılan açıklamalara katıldıkları gerekçesiyle açığa alınan Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) ile Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) yönetici 4 emekçi Adalet Nöbeti başlatıyor. Bölgede süre gelen ekolojik yıkım, çocuğa tecavüz ve kadın katliamı gibi toplumsal sorunlara karşı yıllardır aktif bir şekilde mücadele eden Eğitim Sen Şirnex Şube Eşbaşkanı Adnan Şenbayram, Şube Yöneticisi Mesut Aslan, Eğitim Sen Cizîr Temsilciliği Yöneticisi Nizam Kaplan ile SES Şirnex Şube Yöneticisi Abdulkadir Örüker’in açığa alınarak ihraç edilmek istenmesi ise demokratik kitle örgütlerinin sesinin kesilmek istenmesi olarak değerlendiriliyor.  Konuya dair Kamu Emekçileri Sendikaları Federasyonu (KESK) Şirnex Şubeler Platformu yazılı açıklama yaptı. 
 
‘ÇÖZÜM İÇİN MÜCADELE ETTİK’
 
“Emeğimiz ve ekmeğimiz için Adalet Nöbeti’ndeyiz” başlıklı açıklamada “Bizler Şırnak’ta KESK’e bağlı kamu emekçileri olarak; istismara ve tacize karşı her zaman ilkeli bir duruş sergiledik. Çocukların özgürce çıkarması gereken ses olduk. Doğa talan edilirken, yaşam alanları yok edilirken; ekolojik yaşamı ve özgür doğayı savunduk. Geleceğimiz için ses olduk. Eğitim alanında yaşanan okul ihtiyacı, servis sorunu, öğretmen açığı başta olmak üzere; eğitim emekçilerinin ve öğrencilerin taleplerini her türlü baskı ve mobbinge rağmen dile getirdik. Ses olduk. Sağlık alanında piyasalaştırma ve ticarileştirme politikalarına karşı; halkın ulaşılabilir, kamusal ve nitelikli sağlık hakkını savunduk. Sağlık emekçilerinin hakları için tüm baskılara rağmen mücadele ettik. Ses olduk. Bizler Şırnak’ta yaşanan sorunların çözümü için mücadele eden kamu emekçileriyiz” denildi.
 
Açıklamada sendikal mücadeleye vurgu yapılarak,“Emekçileri emeği ve ekmeğiyle terbiye etmeyi hedefleyen anlayış, kamu emekçilerini ödüllendirmek yerine soruşturmalarla baskı altına almaktadır. Bizler haklıyız. Bizler suçlu değiliz. Hukuksuz soruşturmalarla sendikal mücadeleyi baskı altına almaya çalışanlar sorumludur.  Bu nedenle; emeğimiz, ekmeğimiz, haklarımız ve adalet için Şırnak'ta Adalet Nöbeti’ne başlıyoruz” diye belirtildi. 
 
İlk Nöbet 5 Haziran Cuma günü saat 16.00 ile 19.00 arasında Şirnex merkezde bulunan Cumhuriyet Meydanı'nda tutulacak.